Vozne vznikli z pôvodných vozňov Bdt a Bdtee vyrábaných v rokoch 1986 – 1991 vo Vagónke Studénka. Modernizácie týchto vozňov vykonáva ŽOS Trnava od roku 2009. Vozne sú vyrábané v 3 sériách – 1. séria vozne s číslami 001 – 012, 2. séria má čísla 201 – 238 a 3. séria s číslami 239 – 273.

Obrázok vozňa 1. série

Obrázok vozňa 2. série

Obrázok vozňa 3. série

Popis

Pri modernizácii z vozňov Bdt zostal pôvodný iba podvozok (GP200), obrys rámu podľa vzoru UIC-Y a strecha s charakteristickými prelismi. Náter všetkých vozov je Blonski.

Dizajn interiéru vozňa je vytvorený v spolupráci s nemeckým dizajnérskym štúdiom IFS DESIGNATELIER GmbH, Berlin. Účelom modernizácie bolo zvýšenie komfortu, bezpečnosti a prispôsobenie vozňa moderným požiadavkám cestujúcich. Vozeň je vybavený klimatizáciou (s prúdením chladného vzduchu zo stropu vozňa) vrátane regulácie kúrenia a chladenia. Je určený pre stredoeurópske klimatické pásmo, má okná s tónovanými determálnymi sklami a rekonštruovaný nástupný priestor – sklopné sedadlá a držiaky bicyklov. V interiéri sa nachádzajú nové sedadlá, obloženie stien, stropov a podlahy a uzavretý vákuový systém WC. Vozne 3. série majú wifi, informačný systém a iný typ sedadiel. Všetky vozne majú taktiež elektropneumatické predsuvné vstupné dvere so zabudovaným systémom selektívneho otvárania smerom k nástupišťu, elektropneumatické posuvné prechodové dvere a elektrické posuvné dvere oddielov, centrálny zdroj energie s výkonom 34,4 kW, rozhlasové zariadenie, rekonštruované osvetlenie a kabeláž, zásuvky 230 V (vozne 3. série majú aj USB zásuvky 5V), premostenie záchrannej brzdy a rekonštruovaný rozvod vody.

Prehľad vozov

Osobný vozeň Bdteer

Technické parametre

Dĺžka cez nárazníky:24 500 mm
Rozchod koľají:1435 mm
Celková hmotnosť:41 ton
Maximálna rýchlosť:120 km/h
Počet miest na sedenie:1. séria 80+7
2. a 3. séria 84+2
Vozňová trieda:2.

Prevádzka

Vozne boli v grafikone 2020/2021 pravidelne nasadzované na nasledovných trasách:

Expresy:

  • Banská Bystrica – Bratislava

Rýchliky:

  • Bratislava – Žilina – Košice – Humenné
  • Bratislava – Zvolen – Košice – Prešov
  • Bratislava – Banská Bystrica

Regionálne rýchliky:

  • Žilina – Bratislava
  • Banská Bystrica – Bratislava

Regionálne expresy:

  • Bratislava – Trenčín
  • Bratislava – Kúty
  • Bratislava – Wien
  • Bratislava – Nové Zámky
  • Bratislava – Prievidza
  • Bratislava – Komárno
  • Košice – Čierna nad Tisou
  • Košice – Poprad-Tatry
  • Košice – Prešov

Osobné vlaky:

  • Trenčín – Púchov
  • Bratislava – Komárno
  • Bratislava – Kúty
  • Bratislava – Trnava – Galanta
  • Žilina – Poprad-Tatry – Košice
  • Žilina – Čadca
  • Košice – Lipany
  • Košice – Čierna nad Tisou
  • Štúrovo – Nové Zámky – Bratislava
  • Prievidza – Nové Zámky
  • Nové Zámky – Levice
  • Humenné – Stakčín

Galéria

Zdroje

želpage.cz

ŽOS Trnava

vagonweb

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
guest
0 Komentáre
Vložené spätné väzby
Zobraziť všetky komentáre