Linkové vysokopodlažné autobusy SOR C 10,5 českého výrobcu SOR Libchavy sú vyrábané od roku 2000. V čase svojho vzniku vyplnili medzeru medzi autobusmi štandardnej dĺžky a kategóriou midibusov.

Popis

Polosamonosná panelová karoséria autobusu je zostavená z oceľových profilov a zvarená s rámom podvozku. Karosériu je zvonku obložená polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany je pre spodnú časť skeletu použitá nehrdzavejúcu oceľ. Pre cestujúcich boli do pravej bočnice osadené dvoje výklopné elektropneumaticky ovládané dvere – predné jednokrídlové a druhé široké dvojkrídlové → autobusy so starším rokom výroby majú tieto dvere tiež jednokrídlové. V interiéri sú pre cestujúcich umiestnené nesklopné sedadlá s vysokými opierkami (autobusy so starším rokom výroby majú nesklopné sedadlá s nízkymi opierkami). Nad sedadlami sú police na príručnú batožinu. Pred druhými dverami sa nachádza priestor pre detský kočík, prípadne pre invalidný vozíček (nie všetky autobusy ho majú). Interiér osvetlili kombinovanými svietidlami SEC Megalux so žiarivkami a doplnkovými žiarovkami. Pod podlahou vyčlenili zvonku prístupný priestor pre väčšiu batožinu. Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými časťami bočných okien, stropnými výklopnými vetrákmi a stropnými ventilátormi.

Prehľad vozidiel

Autobus SOR C 10,5

Technické parametre

Dĺžka:10780 mm
Šírka:2525 mm
Výška:2950 mm
Výška podlahy:800 mm
Rázvor:5600 mm
Počet dverí:2
Počet miest na sedenie:41 + 1
Počet miest na státie:35
Celkový počet miest:76 + 1
Celková hmotnosť:15000 kg
Motor:Iveco Tector F4AE 3682 F
Výkon motora:185 kW / 2500 rpm
Objem motora:5880 cm3
Krútiaci moment motora:850 Nm / 1250-1950 rpm
Maximálna rýchlosť:100 km/h
Prevodovka:ZF 6S 700 BO, 6-stupňová manuálna, plne synchronizovaná, s retardérom Telma
Riadenie:RBL C 500 V, hydraulické
Nápravy:predná: SOR C 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor RS24-147E, tuhá, hnacia
Pneumatiky:285/70 R19.5 TL (7,5 x 19,5″)

Zdroje

imhd

Wikipédia

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
guest
0 Komentáre
Vložené spätné väzby
Zobraziť všetky komentáre